c# injection - .Net Reflection

Bugün C# ile ilgilenenlerin pekte hoşlanmadığı bir programdan bahsedeceğiz. Programımızın adı Reflector. Bu program nedir ne yapar derseniz. C# ile yazdığımız programları ekstra bir paketleme işleminden geçirmediğimiz sürece sadece exe dosyalarının olmasına rağmen içerisinde ki kodları görebilmemizi, bazı eklentileri ile kodları değiştirip tekrar derleyebilmemizi sağlayan lanet olası bir program. Program hiçbir kurulum gerektirmiyor, hiçbir çaba, marifet gerektirmiyor sadece Visual Studio ile yapılmış olan exe dosyasını sürekleyip programın içerisine atıyorsunuz o kadar tabi programın ücretsiz olması da cabası. Programdan bu kadar bahsettikten sonra birazcık kendisini tanıyalım.
Ekran görüntüsüne sahip olan programımız Visual Studio ile yapılmış olan programların ara bir dile çevirmesinden kaynaklanan bir hatadan dolayı kodların içeriğini görebilmeze olan sağlıyor. Tüm Visual Studio çalışmalarını açabildiği gibi bunu farklı dillerde yazılışlarını da gösterebiliyor(Delphi vs).
Hemen örnek bir çalışmaya geçelim benim kaynak kodlarını vermiş olmama rağmen gene de daha önce yapmış olduğum bir program üzerinde göstermek istiyorum. C# Process İşlemleri adlı programı daha önce yazmıştık. Programımızın exe sini direk olarak reflector’un içerisine sürekliyip bırakıyorum gördüğünüz üzere sol tarafta yeni bir dallanma oluştu işte her şey bu kadardı. Şimdi bunun içerisine giriyoruz. Formumuzu buluyoruz. Tıklıyoruz, Sağ tarafta kodları görebilmiş olmanız lazım. Hatta yukarıda ki resim de işaretli olan combobox sayesinde bu programın farklı dillerle yazılmış halini de bulabilirsiniz. -Kodların içeriğini değiştirme konusuna da yarın değineceğiz.-
Tüm bunlara rağmen ben yok gözlerimle görmeden inanamam diyorsanız linkler verildi. Hiç zaman kaybetmeden indirin ve deneyin :). Sevgili Emrullah Sarı’ya yardım ve yataklıklarından dolayı teşekkür ediyorum.(Umarım bu yazı projektörden yayınlanmıştır…)

Yorumlar

Popüler Yayınlar