Evet uzun zamandır programlama ile ilgili bir şeyler yazmadık. Bugün gelecek zamanda nasıl bir bilgisayarım olacağını düşünürken dokunmatik ekranlar geldi aklıma, biliyorsunuz Windows 7 ile artık dokunmatik ekranlara daha bir aşina olacağız hele freamwork 4.0 da dokunmatik ekranlarda program yazabilmek için bir sürü sınıf geliyor. Benim ve büyük bir ihtimalle sizinde dokunmatik ekranınız olmadığı için o konu üzerinde yazmayacağımı düşünmüşsünüzdür. Ben bugün şöyle bir şey yapmak istedim Amerikan filmlerinde hani dokunmatik kranlardan şifre giriyorlar ya hasta oluyorum öle filmlere adam önce bir sprey sıkar adam şifreyi girer sonra bilmem ne ışığı ile ekrandaki parmak izlerinden kombinasyonlar oluşturur ve şifreyi kırılır falan filan. İşte biz bugün o şifreli hanenin biraz farklısını yapacağız bizim sistemimizde haneye her bastığında ekranda rakamların yerleri değişecek. Bu işlemi iki yöntemle yapacağız. Birincisinde işimizi oldukça kolaylaştıran ArrayListleri kullanacağız ikincisinde ise gene bir dizi oluşturacağız ama bir algoritma söz konusu olacak. Hemen işe koyulalım bu programcıkla ArrayList, Randomize ve form üzerindeki elemanlara erişmek için kullanılan Controls metoduna kısaca değinerek bu örneğimizi gerçekleştireceğiz.
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
using System.Collections; //Uzayımızı ekliyoruz
namespace Rasgele_Numaralandırma
{
public partial class Form1 : Form
{
public Form1()
{
InitializeComponent();
}
ArrayList sayilarim;//Nesnemizin ismini verdik.
public void sayi_ata()//bir metot oluşturduk.
{ Random rnd = new Random();//Rasgele sayı seçimi yapabilmek için Random sınıfından yeni bir nesne ürettik.
sayilarim=new ArrayList();//ArrayList Nesnemizi oluşturduk.
for (int i = 0; i < sayim =" 0;" i =" 0;" sayim =" rnd.Next(sayilarim.Count);//arrayList’in" text =" sayilarim[sayim].ToString();//Form" karma =" new" sayi =" new" i =" 0;"> 0)// ilk sayının karşılaştıralabileceği bir eleman olmadığı için bir eğer blogu kullandık.
for (int k = 0; k < i ="=" i="9" i =" 0;" text =" karma[i].ToString();//Dizi"
Rasgele Numaralandırma adresinden indirebilirsiniz.
Öncelikle ekran görüntüsünü aşağıdaki gibi oluşturuyoruz.
1.Yol: Daha sonra using System.Collections; uzayımızı ekleyerek program içerisinde ArrayList’i kullanacağımızı belirtiyoruz. Kodlar ve açıklamaları aşağıda belirtiliyor zaten
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
using System.Collections; //Uzayımızı ekliyoruz
namespace Rasgele_Numaralandırma
{
public partial class Form1 : Form
{
public Form1()
{
InitializeComponent();
}
ArrayList sayilarim;//Nesnemizin ismini verdik.
public void sayi_ata()//bir metot oluşturduk.
{ Random rnd = new Random();//Rasgele sayı seçimi yapabilmek için Random sınıfından yeni bir nesne ürettik.
sayilarim=new ArrayList();//ArrayList Nesnemizi oluşturduk.
for (int i = 0; i < sayim =" 0;" i =" 0;" sayim =" rnd.Next(sayilarim.Count);//arrayList’in" text =" sayilarim[sayim].ToString();//Form" karma =" new" sayi =" new" i =" 0;"> 0)// ilk sayının karşılaştıralabileceği bir eleman olmadığı için bir eğer blogu kullandık.
for (int k = 0; k < i ="=" i="9" i =" 0;" text =" karma[i].ToString();//Dizi"
Rasgele Numaralandırma adresinden indirebilirsiniz.
Kolay Gelsin.
İyi Çalışmalar…
Yorumlar