Vakıf İleri - Vakıf Serisi - Isaac Asimov



Isaac Asimov'un Vakıf serisine ait notlarımı paylaşmaya devam ediyorum. İşte "Vakıf İleri" kitabına ait notlarım.

Sloganı "Hükümet halka aittir." "Tam öğle değil, Hari. 'Hükümet halktır.'"

"Ama bilmek her zaman anlamak anlamına gelmez."

Senden korkulması önemli değildir. Hatta aşağı görülmeye bile katlanabilirsin. Ama alay edilmek, işte bu öldürücü bir şeydir.

"Sezgi, insan kafasına özgü bir sanattır. Bu tamamen olmayan ve hatta yanıltıcı sayılacak bilgilerden yararlanılarak doğru cevabı bulmak demektir."

"Tarihi olmayan bir dünya mutlu bir yerdir."

"Ona tuhaf bir inancın bile her zaman taraftarları olduğunu söyledim. Hatta bu bağlılığın yüzyıllarca sürdüğünü de."

"Hayır öyle şeylere inanmam. Tanıma göre doğa kanunları dışında varolan bir şey doğaüstüdür. Ama doğa kanunları dışında hiçbir şey var olamaz."

"Ya güneş donarsa? 'Ya' deyip durmanın ne yararı var?"

"Eğer tanrılar varsa bizden yana olmalılar."

"Onlara, daha ağır cezalara çarptırılmaları için bir fırsat vermeliyiz."

"Gelenek" sözcüğü her şeyi kapsıyordu. Yararlı ya da saçma çok şeyi kapsadığı gibi.

"Bilgi eksikliği durumun batıl inanç diye tanımlayabileceğimiz  yanını da güçlendirir."

"Tanrı beni iyi niyetli insanlardan korusun."

"Özgürlüğünü kaybetmeye katlanan bir toplum, ölü ya da diri, bir imparatora saygısızlık edilmesine göz yumamazdı."

Tennar tehlikeli bir tavırla, "Ben daha önce de sevilen insanların icabına baktım." dedi.

"Şimdi... Trantor sokaklarında daha fazla güvenlik görevlisinin dolaşmasını emretmek istediğimi düşünelim. Eski günlerde olsaydı. imparatorluk sekreterinin benim için hazırladığı bir kağıdı önüme çeker ve süslü bir imza atardım. Ardından sokaklarda hemen daha çok sayıda güvenlik görevlisi belirirdi."

"Belki biz imparatorluk üniversite sisteminin bir parçasıyız ama bir öğretme ve yaratma yeriyiz. Yok etme yeri değil."

"Bence büyük babanız yanılıyor. Yaşamak için gerçekten sürüyle neden var. Bizim sadece bulmamız gerekiyor."

"O benim mutlu günlerimle olan son bağım."

Isaac Asimov ve Vakıf Serisi

Vakıf Kurulurken
Vakıf
Vakıf ve İmparatorluk
İkinci Vakıf
Vakıf'ın Sınırı
Vakıf ve Dünya

Yorumlar

Popüler Yayınlar