Vakıf - Vakıf Serisi - Isaac Asimov


Isaac Asimov'un vakıf serisine dair notlarımı paylaşmaya devam ediyorum. Seri için küçük girişimi vakf-kurulurken-vakf-serisi-isaac-asimov bağlantısını takip ederek okuyabilirsiniz.

Ben, Terminus kentinin belediye başkanıyım ve ancak kendi burnumu silecek kadar yetkim var.

Beni dinleyin. Silahlarla savaşmak zorunda kalacağız, kelimelerle değil.

"Şiddet beceriksizlerin en son başvurdukları bir çaredir."

"O halde Sermak'ı tutuklat. Daha sonra onu elbet bir şeyle suçlarsın."

"Siz aydınlığa erişmiş insanlarsınız. Beni dinsizlerden koruyun."

"Vakıflar daima mantısızca davrandılar. Ben ekonomimizin kaldıracağı oranda ticaret yapılmasına taraftarım. Fakat sizin koşullarınızı da kabul edemem. Sonuçta ben bu gezegenin tek efendisi değilim." Sesi yükseldi. "Ben sadece kamunun hizmetkarıyım. Halkım sırmalı kırmızı süsleri olan bir ticareti kabul edemez."

"Ben birinci sınıf bir tüccarım. Benim dinim para."

"Fakat ben serveti ne yapayım? Gerçek servet insanın halkının ona duyduğu sevgidir. Ben buna sahibim."

"Ne demişler, bir elle altın toplarken diğeriyle de birini okşamak mümkündür."

"Bu birkaç yoldan sağlanabilir. İşin zor yanı bunlardan birini seçebilmekte."

"Anlamsız örneklerle ilgilenmek bilimsel bir davranış değildir."

"Bir atom tabancası iyi bir silahtır. Fakat iki tarafta nişan alabilir."

"İnsanlar bir savaş sırasında çok şeye katlanırlar." "Çok doğru. Gerçekten çok şeye katlanırlar. Bu kadınlar oğullarını o bozuk uzay gemilerinde korkunç bir şekilde ölmeleri için yollayacaklar. Sayısız genci. Düşman bombardımanı karşısında metanetle davranacaklar. Bir kilometre derinlikteki mağaralarda bayat ekmek ve pis suyla yaşamaları gerekiyorsa bunu da yapacaklar." Ancak tehlikeyle karşılaşmanın verdiği o vatanseverce heyecan olmadığı zaman küçük aksiliklere katlanmak çok zordur. Hayır, bu duraklama dönemi sürecek. Ne bombardıman olacak, ne savaşılacak. Ne de kayıplar verilecek. Böylece kadınlar kesmeyen bir bıçak, yemek pişirmeyen bir mutfak sobası ve kışın buz gibi bir evle karşı karşıya kalacaklar. Bu, onların sinirlerini bozacak. Sonuçta halk homurdanmaya başlayacak."


Dilerim altını çizmiş olduğum kısımlar merakınızı tetikler. Bol kitaplı günler dilerim.

Isaac Asimov ve Vakıf Serisi

Vakıf Kurulurken
Vakıf ve İmparatorluk
İkinci Vakıf
Vakıf'ın Sınırı
Vakıf İleri
Vakıf ve Dünya

Yorumlar

Popüler Yayınlar