Vakıf ve Dünya - Vakıf Serisi - Isaac Asimov



Isaac Asimov'un Vakıf serisine kaldığımız yerden devam ediyoruz. Bugün notlarını paylaşacak olduğumuz kitap "Vakıf ve Dünya" hadi başlayalım.

"Haklılığımı ölçüp tartmak ve onunla tatmin olmak istiyorum. Sadece haklı olduğumu hissetmek yetmez. Haklı olduğumu nasıl bilebilirim?"

"Anacreon'da Anacreon'lular gibi davranç"

"Susuzluktan ölürken bir yudum su içmek gibi bir zevk."

"Gaia, gaia yediği zaman, herhangi bir kazancı ya da kaybı olmaz."

"Gaia tecrübe ve fikirle öğrenir ve bu yüzden ne zaman gerekli olursa o zaman değişir."

"Vakıf sadece öfkelenecek bir şey olduğunda öfkelenir."

"Hayır, sayın meclis üyesi. Bu kadar zalimce bir şey yapmak zorunda kalmayabiliriz. Daima zihin sondajı mümkündür."

"Ve bu inanışını desteklemek için sadece bilgisizliğin ve inanışın var. Başka bir deyişle, batıllık bu."

"Hiçbir yerde popüler değiliz. İnsanlarının, rahat, kaygısız ama mantıksız bir inancı, bilinmeyenin ürpertici rüzgarına tercih ettikleri bir gezegen gösterebilir misiniz bana? Hiçbir delil olmaksızın Seldon Planı'na inanabilir misiniz?"

"Bizim eskilerin dediği gibi, yüzme havuzunda su olduğundan emin olmadan dalmak istemem."

"Onsuz ne yapabilirdin ki?" "Yer çekimli bir gemisiz ne yapabilidim, peki? Astronomi eğitimim olmadan ne yapabilirdim? Arkamdaki yirmi bin yıllık yüksek uzay teknolojisi olmadan ne yapabilirdim. Gerçek, benim şimdi burada oluşumdur."

"Yaşamayabilirdim, ölebilirdim. Ama Golan Trevize olarak ölürdüm."

"Sopalardan ve taşlardan daha kötü silahları yok. Ama bunlar, öldürülebilir."

"Nöronik silah farklı. Acı verir ve çığlık atan bir köpek diğerlerinin durumu anlamalarını sağlar. Hiçbir şey olmasa da, refleksleri güçlü olduğu için, korkmaya başlar. Ben, yalnızca, korkmuş olan köpeklerin zihinlerini dürttüm ve gittiler."

"Beceriksizliklerimiz oldu, fakat başarılarımızda ve başarılar sermayemiz oldu."

"Diğer bütün insanlara zarar verse bile kendimizi savunma, yani nefsi müdafaa, ilk kuralımızdır."

"O mu? Konuşmayı istemeyecek ha? Onu susturmak için rica etmek zorunda kalabilirsiniz."

"Onun zekası kıskanılacak değil, takdir edilecek bir şey." "Onu kıskanıyorum.(bence kıskanmıyorum yazıyor. sonuçta ebook hatalı olabilir.) Ondan korkuyorum."

"Şimdiye kadar yalnızca kendi kendimizle savaştık ve bu iç çatışmalardan başka şeylerle ilgilenmeye fırsat bulamadık. İstilacı bir güç bizi birbirimize düşmüş bulursa hepimizi yok eder. Tek gerçek savunma, kendisine karşı dönemeyen ve saldırganları azami güçle karşılayabilen Galaksia'yı üretmektir."

Isaac Asimov ve Vakıf Serisi

Vakıf Kurulurken
Vakıf
Vakıf ve İmparatorluk
İkinci Vakıf
Vakıf'ın Sınırı
Vakıf İleri

Yorumlar

Popüler Yayınlar