Ana içeriğe atla

Isaac Asimov ve Vakıf Serisi



Isaac Asimov, bilim kurgunun babası sayılmaktadır. Birçok farklı alanda kitapları olmasına rağmen, bilgim kurgu romanları ile tanınmaktadır. Meşhur robotik yasalarını oluşturan kişidir. Kitaplarını okuduğunuzda göreceksiniz ki, kendisine ait kocaman bir evreni vardır. Bu evrende zamandan bağımsız yaşamaktadır. Sürükleyici konuları ve akıcı dili(Çevirmenlerinde hakkını vermek gerek) ile kitaplarının kısa sürede bağımlısı olacaksınızdır. Vakıf Serisine başlamamla birlikte Asimov 'un hayranları arasındaki yerimi aldım. Gerçekten kendisi zamanın çok ötesinde yaşamış. Asimov hakkında yapmış olduğum araştırmalar sonucu, kendisinin felsefe hariç tüm dalları kapsayan 500 'den fazla yayını olduğunu öğrendim. Ben henüz sadece Vakıf Serisi 'ni okuma fırsatına erişebildim. Bir sonraki Asimov serimde robotlar olacak. Vakıf Serisi hakkında konuşmam gerekirse, beni başka dünyalara aldı. Tek kelimeyle mükemmeldi. Bilim kurgu nedir sorusunun tam cevabıydı ve daha fazla hakkında ne söyleyebilirim hiç bilmiyorum. Asimov, Vakıf serisinin temelinin Edward Gibbon’ın “Roma İmparatorluğu’nun Gerileyiş ve Çöküş Tarihi” temel alarak yazıldığını dile getirmektedir. Vakıf serisi ilk başta üçleme olarak düşünülmüş ve yazılmıştır. Daha sonra hikayenin daha iyi anlaşılabilmesi ve yayıncılardan bıktığı için on yıl sonra kadar hikayenin başlangıç kitabını yazmıştır. Vakıf kurulurken 'ni okuduktan sonra ikinci kitapta dilin değiştiğini göreceksiniz bu da Asimov'un yıllar içerisinde kendisini ne kadar geliştirdiğini göstermektedir. Tam emin olmamakla birlikte seriyi aşağıdaki sırayla okumuş olmalıyım. Sizi de tavsiye ederim. Konuyu daha fazla uzatmayacağım. Daneel'e selamlarımı iletin. Sağlıcakla kalın.

Vakıf Kurulurken
Vakıf
Vakıf ve İmparatorluk
İkinci Vakıf
Vakıf'ın Sınırı
Vakıf İleri
Vakıf ve Dünya

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

C# Görüntü işleme

İlk Olarak Burayı Okumalısınız Öncelikle görüntü işleme üzerine olan kodları birebir hepsini ben yazmadım bunun için google da “c# color tracking” diye bir arama gerçekleştirdim ve referans olarak http://www.uguryalcin.de/c/372 adresini belirledim. Konuya geçecek olursak, ilk önce birkaç kütüphane dosyasına ihtiyacınız olacak. örnek projede kütüphaneler mevcut bunlar kendinizi daha da ileri götürmek için. aforge kütüphanesini indirmek isteyebilirsiniz. Ekran görüntüsü. Ben aslına bakarsanız kod anlatma konusunda pek iyi değilim. Örnek projeyi indirin. Kodları silin aralarına bir şeyler eklemeye çalışın ve öğrenin. Şimdi yeni bir soru ile daha karşılaşıyoruz. Aynı anda birkaç görüntü almak istersek ne yapmalıyız. Aslında onunda cevabı basit ama biraz da sizin araştırma yapıp kendi blogunuzda yayınlamanız için onu size bırakıyorum. Yayınlamış olduğunuz yazıyı yorumlardan paylaşırsanız çok mutlu olurum. Sağlıcakla kalın :) using System; using System.Collections.G

C# pixel, görüntü işleme

İlk olarak Görüntü İşleme ile ilgili olan yazıyı okumanızı tavsiye edilir. http://yzgrafik.ege.edu.tr/~tekrei/dosyalar/sunum/gi.pdf bu dökümanın 25.sayfasındaki formülü kullanarak siyah beyaz bir resim yapalım dedim. Ekran görüntüsü aşağıdaki gibi oldu. Kaynak kodda şu şekilde ya da c# Pixel İşleme using System; using System.Collections.Generic; using System.ComponentModel; using System.Data; using System.Drawing; using System.Linq; using System.Text; using System.Windows.Forms; namespace pixelIsleme { public partial class Form1 : Form { public Form1() { InitializeComponent(); } Bitmap PixelTara( Bitmap Goruntu) { Bitmap yeniGoruntu = new Bitmap (Goruntu.Width, Goruntu.Height); //Bitmap sınıfımızı oluşturduk. for ( int i = 0; i < Goruntu.Width; i++) //resmi yatay olarak taramak için { for ( int j